Thursday, March 3, 2011

RANCANGAN SEEKERs MACAM S**T!!



Korang mesti pernah tengok Rancangan Seekers saluran ntv7 kn? apa pendapat korang pasal rancangan ni? Mesti ada yang suka giler tengok rancangan ni sampai tak pernah miss pun dan ada jugak yg meluat dan menyampah(termasuk ler aku!!). Artikel ni aku tulis sebagai nk meluahkan emosi aku tentang rancangan mengarut tersebut dan aku pun tak peduli kalau ada yang mengutuk aku.

Aku memang cukup menyampah bila tengok rancangan ni, ye r macam ler takde kerja lain nak buat duk sibuk cari entit@jin@makhluk halus atau ntah pe2 lg (kan lg bgus jd agen cari barang hilang ke, cari jodoh ke). Rancangan ni dah lama disiarkan di ntv7 smpai ler dah masuk musim ke 7 kalau tak silap aku. Aku pun tak pasti berapa ramai pengikut rancangan ni sampai boleh terus disambung smpi musim ke-7. 


Kalau tak silap aku rancangan ni mual dipopularkan oleh pakcik seekers yang poyo. Aku tengok muka dia pun tak leh balah & kalau dgr dia bercakap lg mcm s**t!! Bagi aku banyak faktor yang aku tak puas hati pasal rancangan ni. Tapi aku pun malas nak bebel panjang2 tp aku puas dapat kutuk rancangan tu dalam blog aku ni...kah kah kah... 
1. Rancangan ni tak berfaedah dan tak membina minda langsung. 
2. Bila tgk rancangan ni secara tak langsung masyrakat akan leka pada benda2 tahyul sbb dalam Al-Quran sebut pasal jin, syaitan, bunian dan mcm2 lg perkara ghaib tp xde ler sebut psl pontianak, langsuir, hantu raya, toyol dan mcm2 lg. 
3. Manusia akan lebih takutkan hantu daripada takut pada Allah.


nota:
paling bangang bila diorg dapat shot benda bercahaya berterbangan diorg ckp itu adalah entiti, padahal tu kunang2/kelip2...paranoid sungguh!! 

0 comments: