Wednesday, March 2, 2011

Pengadil sampah! : Man utd vs Chelsea

Rio, ko jangan nk kutuk2 rambut gua k! kah kah kah...

Mesti semua dah sedia maklum game man utd kalah ditangan chelsea awal pagi semalam. Fan man utd mesti bengang giler dengan keputusan ni (termasuk ler aku) dan fan chelsea plak mesti tak abis2 bangga duk update status kt FB yang chelsea menang bergaya, chelsea hebat, blues sempoi, dan tak lepas jugak yang mengutuk geng2 man utd (aku rasa dekat seminggu nanti geng2 chelsea duk kutuk MU).Tu belum lg termasuk geng2 yang amik kesempatan nak2 geng budak2 sekolah a.k.a Arsenal pun nak menyibuk gak kutuk MU. 


Banyak yang aku tak puas hati pasal game semalam. 1st aku tak puas hati apsal apa game tu tayang live pukul 3.40 pagi? dah tentu aku tak dapat nk tengok sebab esoknya nak kerja (maklum ler pekerja cemerlang..hehe). So, tak dapatlah aku nk bagi sokongan padu pada team faveret aku ni. Kalau game MU vs Wigan ke, West Brom ke, aku tak kesah sangat tapi ni game melibatkan pesaing utama (padahal mmg chelsea dah jauh tinggal haha...) plak yg ditayangkan pagi2 buta. Yang paling tak boleh blah dah ler tak dapat nk tgk live pastu bila bangun pagi2 check result MU plak kalah lagi bakau darah. Bila aku tengok highlight balik, MU dah leading bila Rooney memberi satu gol untuk pasukan MU tapi bila masuk 2nd half tonggak pertahanan chelsea David Luiz plak menyamakan kedudukan. 

Bagi aku, kekalahan man utd adalah disebabkan pengadil yang hampeh, banyak keputusan yang dia buat ikut suka hati je!. Game man utd pada awalnya corak game man utd sangat berkualiti sampai pemain chelsea pun mati akal, namun ianya berubah pada babak kedua disebabkan keputusan pengadil yang ntah apa2 ntah sehingga menyebabkan game menjadi tegang dan kalau korg perasan game chelsae mmg selalu tegang pun lebih2 zaman jose maurinho. Aku memang bengang sebab dah 3 tahun berturut2 chelsea kebal kt tempat sendiri, tp takpe kami menunggu kedatangan budak biru ke old traffod nanti (ceh! macam la aku pun ada kt old trafford masa tu..hahah..) 

Masih ingat lagi situasi ni? mamat ni mmg slalu tak puas hati pasal rambut org lain

Kenapa r man utd kalah ditangan chelsea time prestasi man utd di tahap terbaik? time Rooney mendapat sentuhannya kembali. Aku sebagai kipas susah mati man utd lebih rela kalah pada pasukan lain kecuali chelsea, liverpool, dan paling memalukan sekali kalau kalah dgn budak2 arsenal (aku mmg jaki dgn team ni semenjak Roy Keane bersama man utd lagi). kami sebagai penyokong setia man utd tahu apa yang dirasai apabila dapat menewaskan Arsenal, kami tahu apa yang pemain man utd rasa jika mereka sedang menentang Liverpool dan Chelsea, kami sama2 dapat merasakan saat2 emosi bila dapat menjuarai Liga Juara2 serta Liga Perdana, kami tahu semuanya.
Kami tidak akan merasai semua itu dalam tempoh satu atau dua musim, kami perlu terus menyokong dan bernafas untuk memahami Manchester United!!


nota:
blog ini ditulis memang untuk memuji man utd tahap gaban...dan untuk mengutuk dan menganjing geng2 arsenal sampai mati...kah kah kah..


0 comments: